Moodboards
Collage moodboards

Vi testede vores moodboards på målgruppen, så vi kunne høre om folk kunne gætte
vores three–ring–target.
Vi testede det på 7 personer, hvor vi bad dem om at nævne de 3 første ord som de kom i tanke om, når de så vores moodboards.
De nøgleord vi hørte var:
De nøgleord vi hørte var:
- Sikkerhed
- Sammenhold
- Sundhed
- Motion
- Socialt
Vi havde dermed ramt plet med vores three-ring-target, og gik så i gang med vores præsentationsmoodboard.
Præsentationsmoodboard:
På vores
præsentationsmoodboard har vi valgt at lave vores design i firkantede bokse med
afrundede kanter. Grunden til vi har valgt det er at det skaber faste rammer og
det samtidigt bliver forenklet. Billederne som vi har valgt til
præsentationsmoodboardet viser vores three-ring-target som er motion, sikkerhed
og socialitet. Farven orange er valgt ud fra vores målgruppes syn på friske
farver og farver som forbindes med motion. I design sammenhængen støder man
næsten altid på den orange farve i forbindelse med noget sjovt, eller noget til
de unge. Orange opfordrer samtidigt til aktivitet og socialitet.
Baggrundsfarven til hjemmesiden er lysere i midten for at skabe fokus på midten
(indholdet af siden).
Til overskrifter og
brødtekst har vi brugt sans serif for at gøre det mere moderne og ungdommeligt.
Mockups
Screenshot af vores brug af grid'et
Til at begynde med, havde vi besluttet os for at lave vores menubar ude i venstre side. I alle vores projekter, har vi lavet den i toppen som en bjælke, men vi følte at vi denne gang ville prøve noget nyt, og skabe et anderledes look, så derfor ville vi placere den i venstre side. Der gik ikke længe før vi syntes at det så underligt ud, og blev hurtigt enige om flytte den op i toppen hvor vi også plejer at have vores menubar. Vi havde nemlig alt for lidt punkter til, at menubaren ude i siden kunne fyldes ordentligt ud, og det så slet ikke godt ud. Vi fik den placeret oppe i toppen, og så blev hele designet meget bedre, og så mere harmonisk ud.
Plakat og flyer
Plakat:
Til at begynde med, havde vi besluttet os for at lave vores menubar ude i venstre side. I alle vores projekter, har vi lavet den i toppen som en bjælke, men vi følte at vi denne gang ville prøve noget nyt, og skabe et anderledes look, så derfor ville vi placere den i venstre side. Der gik ikke længe før vi syntes at det så underligt ud, og blev hurtigt enige om flytte den op i toppen hvor vi også plejer at have vores menubar. Vi havde nemlig alt for lidt punkter til, at menubaren ude i siden kunne fyldes ordentligt ud, og det så slet ikke godt ud. Vi fik den placeret oppe i toppen, og så blev hele designet meget bedre, og så mere harmonisk ud.
Plakat og flyer
Flyer:
Med vores flyer viser vi konkurrence elementet i vores kampagne bl.a. ved at skrive vores #vindpaacyklen og at, vores logo ligner en medalje.
Flyeren henvender sig til vores målgruppe/personas, da instagram er vores målgruppes/personas fortrukne sociale medie at uploade billeder på. Farverne går igen fra vores præsentations moodboard og vores hjemmeside, dog er baggrunden anderledes fra hjemmesiden. Logoet fra hjemmesiden fremstår også stort og skrifttypen på resten er flyeren er samme som i logoet, for at skabe en bedre genkendelighed og ensartethed.
Vi adspurgte personer fra vores målgruppe og de ville tage denne flyer hvis de så den ligge på deres gymnasium. Faktorerne for de ville tage flyeren er at farverne falder i øjnene og er flotte, elementet at man kan vinde noget og at der er et hashtag (som gør det moderne).
I bunden af flyeren har vi skrevet præcist hvordan man er med i instagramkonkurrencen og hvor man kan læse mere om kampagnen.
I bunden af flyeren har vi skrevet præcist hvordan man er med i instagramkonkurrencen og hvor man kan læse mere om kampagnen.
Plakat:
Her har vi valgt samme baggrundsfarve som på hjemmesiden for at skabe genkendelighed. Vores logo er også placeret i højre hjørne, og dette gør det også mere genkendeligt. Vi har igen samme skrifttype som på flyeren og i logoet på hjemmesiden, for at skabe ensartethed.
VIND PAA CYKLEN er en smule mørkerer for at fremhæve at dette er vores kampagnenavn, og "tema" gennem hele kampagnen. Mere utydeligt kan man ved nærmere eftersyn se at der inden "VIND PAA CYKLEN" er et hashtag, så målgruppen ved at det er et tag, som kan bruges på de sociale medier. " '14" står samtidig med samme opacity som hashtag'et, og så står det i en anden vinkel for at tydeliggøre at det ikke er en del af hashtag'et #VINDPAACYKLEN.
I bunden har vi uddybet hvordan vores instagram hashtag skal bruges og så har vi skrevet linket til vores hjemmeside for at vise at man kan læse mere derinde.
I bunden har vi uddybet hvordan vores instagram hashtag skal bruges og så har vi skrevet linket til vores hjemmeside for at vise at man kan læse mere derinde.















Ingen kommentarer:
Send en kommentar