onsdag den 20. november 2013

Forretningsmodel, mission & vision



Mission: 
Vores mission er at lave en social cykelkonkurrence, for at motivere gymnasieelever til at cykle oftere til og fra skole. 

Vision:
Vores vision er at få alle gymnasieelever til at cykle til og fra skole. 



Forretningsmodel

Partnere
Hvem er vores vigtigste leverandører ?
Leverandør: trykkeri

Hvilke Aktiviteter udfører vores partnere?
De sponsorer vores kampagne ved blandt andet at give præmierne til vores konkurrencer. Vi reklamere derfor for dem på vores hjemmeside og andre medieplatforme.

Aktiviteter
Hvilke aktiviteter kræves af vores:

-       Værdifaktorer?
At skabe et mere socialt, aktivt og sikkert cykelmiljø i gymnasieklasser.

 Vej til Kunderne?
Via plakater, hjemmeside, instagram, facebook, konkurrencer og flyers.

Ressourcer
Hvilke Ressourcer kræves af vores:

-       Værdifaktorer?
Konkurrencer og præmier.

-       Vej til Kunderne?
   Flyers, plakater og sociale medier. 

Omkostninger
Hvor er de vigtigste omkostninger i forretningsmodellen?
Penge som bruges på et trykkeri som kan trykke vore plakater og flyers.

Hvilke Ressourcer er mest omkostningstunge?
Tid og arbejdskraft i at sende plakater og flyers ud til gymnasier. Elevrådsformanden på hver gymnasium har nu ansvaret for at promovere kampagnen ved at hænge plakater op, ligge flyers ud og evt. fortælle om kampagnen til hele gymnasiet.

Hvilke Aktiviteter er mest omkostningstunge?
At holde styr på konkurrencerne.

Værdifaktorer
Hvilke værdi skaber vi for kunderne?
Mulighed for bedre socialt sammenhold, en sundere hverdag (motion) og sikkerhed i trafikken.

Præmier (hovedpræmie og fredagspræmier)

Hvilke af kundernes problemer løser vi?
Det er pinligt at gå med cykelhjelm, selvom målgruppen godt ville gøre det.
Målgruppen vil gerne bruge cyklen mere, men får det ikke gjort.

Hvilke af vores kunders behov opfylder vi?
Behovet for et kærligt spark i retning af at bruge cyklen/cykelhjelm
Behov for fælleskab.

Indtægter
Sponsorater fra cykelforbundet.
Præmier fra vores sponsorere: fona, kildemose, Alfatravel.dk.

Kunderelationer
Hvad er relationen mellem kunderne og os?
Vi informere kunderne om kampagnen igennem vores Facebook kanal hvor vi kan besvare diverse spørgsmål og forklarer samtidig om nyheder i kampagnen.
Instagram er vores fælles ”billedforum” for eleverne som gør det muligt at deltage i de små sidekonkurrencer ved at #vindpåcyklen.
Derudover vil der fremstå kontaktoplysninger på vores kampagnesite.

Hvilke relationer fortrækker vores kunder?
Ingen personlige relationer, vi informere en elverådsformand om vores kampagne og vedkommende hænger plakater og flyers op på deres gymnasium.

Hvordan skaber vi og vedligeholder vi relationer?
Instagram

Vejen til kunderne
Via hvilke kanaler foretrækker vores kundesegmenter at vi når dem?
Via instagram, flyers, plakater og internettet.  

Hvordan når vi kunder i dag?
Via flyers, plakater, instagram, facebook, hjemmeside og ved at afholde konkurrencer.

Kunderne
Hvem skaber vi værdi for?
Gymnasieelever i hele Danmark.

Hvem er vores vigtigste kunder?
Gymnasieelever som er interesseret i at vinde en studietur eller vinde en cykel/tablet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar