Dokumentation
af idegenereringsprocessen. F.eks. via billeder af processen med post-its,
mindmaps, brainstormingsmatrix eller andre værktøjet, i har anvendt.
Koncept:
Vores
endelige koncept
Vores
koncept er at tilmeldte gymnasieklasser kan deltage i en konkurrence, hvor det
går ud på at flest muligt fra klassen cykler til skole. Målingen bliver opgjort på hvor mange elever der cykler til skole, og hvor mange der bærer cykelhjelm på vej til skole.
Den klassen som har optjent flest point i kampagneperioden har derefter vundet den store konkurrence. Hovedpræmien er en studietur til værdi af 4.000 pr. elev i klassen.
En person der har cyklet til skole = 1 point
En person der har cyklet til skole med cykelhjelm = 1,5
point
Den klassen som har optjent flest point i kampagneperioden har derefter vundet den store konkurrence. Hovedpræmien er en studietur til værdi af 4.000 pr. elev i klassen.
Vi har også en underkonkurrence hvorpå man uploader selfies med cykelhjelm på (billeder af sig selv med cykelhjelm på) til instagram og hashtagger #vindpåcyklen. Der vil så blive trukket tilfældigt lod om præmier i form af: cykler, ipads osv. Der vil blive trukket lod om en vinder hver uge i kampagneperioden (oktober-november).
Kampagnenavn:
-Vind på cyklen-
Idéer til sociale platforme:
Plakat - flyer - hjemmeside
LOGO forslag:
|
|
Der bør samtidig tilføjes "Cykelforbundet" på forhjulet af cyklen. Evt. skyer osv. hvis dette ønskes. Derefter prøvede vi at indsætte logoerne på vores layouts/mockups i PSD for at se hvilket logo vi syntes passede bedst til. |
Vores endelige logo:
Vi rettede nogle enkelte elementer i et af logoforslagene og kom frem til det endelige logo.
Vores kampagnekoncept er en konkurrence og derfor valgte vi at lave logoet, så det kunne associere til en medalje. Samtidig kan man også forbinde den runde form af logoet med et cykelhjul. Grunden til valget af farven orange i logoet er at vores målgruppe mente, at
orange er en frisk farve og forbandt den med motion.
![]() | |||||
| Billede 1 (mockup med logoforslag) |
| |
| Billede 2 (mockup med det endelige logo) |
Hvis man kigger på billede 2, kan man se at logoet danner en trekant, som peger skråt til højre. Dette gør at blikfanget er nedad og til højre, hvilket er hvor vores kunder skal have fokus henne (på indhold af hjemmesiden). Det var blandt andet også derfor vi valgte logoet.
I modsætningen til logoet i billede 1, hvor man kan se, at det sorte banner sætter en stopper for blikfanget og siden bliver automatisk mere lukket.












Ingen kommentarer:
Send en kommentar