3-ring-target
Efter vores vejledning i 2. uge fandt vi ud af, at vi
skulle lave en del om. Vi måtte næsten starte forfra, fordi vi havde lavet et
produkt i stedet for en kampagne. Det var selvfølgelig rigtig ærgeligt, men der
var ikke andet for end at arbejde forfra. Til at starte med, måtte vi få fundet
på en god kampagne. Vi kom frem til, at vores målgruppe skulle være
gymnasieelever, da vi ville lave en kampagne for dem der kunne cykle længst fra
skole og hjem. Præmien skulle være rejser etc.
Vi skulle også lave vores 3-ring-target om, da det jo
var nogle andre værdier vi pludselig skulle have med i vores kampagne og på
vores website. Vi kom frem til, at det skulle være
Socialt-->Motion-->Sikkerhed. Socialt, da det drejer sig om
gymnasieklasserne indbyrdes, og at klasserne kan konkurrere på tværs, og det
sociale derfor er en vigtig faktor. De kan styrke deres fællesskab ved at være
med i konkurrencen, og samtidig kan vi få udbredt cykelkulturen blandt
gymnasieelever. Motion da eleverne kan få deres daglige motion
på en naturlig måde ved at cykle til og fra skole. Sikkerhed da
folk vurderede sikkerheden højere end miljøet. Dette var noget de tænkte oftere
på når de hoppede op på cyklen. Det er en vigtig faktor, da sikkerheden er
vigtig idet at vi er mere udsatte for ulykker når vi sidder på en cykel. Derfor
bør der fokuseres på, at lave måder man sikre sig selv på i trafikken som
cyklist, og undgå eventuelle ulykker.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar